Just another WordPress.com site

Phad thai, öl på stranden och solnedgång.

Tjolahopsan!

Idag ar vi tillbaka i verkligeheten, sista frukostbuffen var pa ett femstjarnigt hotell vi fick betelat sista natten nar mor och far akte hem. Idag har vi flyttat till ett stalle vid namn Tun Jung. Kostar 80kr/natt. Helt okej . Innegarden med pool m.m. ar grymt men rummen ar under all kritik.

Inet varit allt for aktiva idag, invigt varan fina terass till dorren med en ljummen ol (inga kylskap har inte….). Sen gick vi och kakade lunch pa en restaurang som ligger vagg i vagg med hotellet. Riktigt mysigt och dem har PHAD THAI har ! , beh;vdes lite kryddor med mera innan den var god, men den kostade 24kr ! haha.
Pizza kostar 27kr.
Indonesisk mat kostar 14kr.
Fint som fan!

Andra saker vi har inom 10 m fran hotellet ar internetcafe (9kr/h) och matbutik. Havet ligger 7-8min promenad harifran.

Efter lunchen gick vi en 10min promenad pa stranden till Jefry i surfshoppen dar han skakade pa huvudet och tog upp sin lilla almenacka om tid vatten. Inga vagor nagonstans. Han sa till oss att komma tillbaka kl 11.00 imon!
Pavagen tillbaka pa stranden tog vi en ol och gottade oss lite med tva mycket mysiga forsaljare. Dem berattade lite om hur det funkar med namnsattning pa barn fodda i Bali, speciellt namn pa vilken ordning man fods i familjen.

Middag vet jag inte vart det blir nagonstans,a ntingen vid stranden eller har uppe bredvid hotellet !
Sen blir det ner och fota solnedgangen och kanske en kall go ol till!

Fred

Utsikten fran varat hotellrum efter ett rejalt sporegn…

Igar gick ajg ner for att fota solnedgangen, man sag hela solen nar jag tog forsta steget pa stranden, nar jag kommit ner till vattenbrynet och tagit upp kameran var heela solen borta…. lite besviken !

Stromavbrott pa hotellrummet. Tur att mamma tvingade pa mig sin fracka pannlampa innan hon akte hem…

Mycket fin sang. Vaggarna ar inte alls flackiga. Inte alls.

 

 

Bonusinformation : Jag har fatt sarskorpor pa brostvartorna sen jag surfade utan troja haromdagen. yey!

Ett svar

  1. madeleine gustafsson

    Hej älskling!Det kändes väldigt ledsamt att lämna dig igår,men som tur är så ses vi faktiskt snart igena! Hade Caroline och dom redan hunnit sticka? Hotellet verkade ju ganska ok med tanke på att ni betalar så lite..Nu har vi precis kommit hem(kl.20.00)vi tänkte äta lite kvällsmat och sedan lägga oss.Vi hörs snart igen,kram mamma

    7 november, 2010 kl. 06:57

Lämna en kommentar